Fachverlag x-technik
search
 

Schließen


The Sound of Silence - Reduced noise with electric propulsion

With propulsion systems for planes becoming electric, noise pollution from aircraft is expected to be significantly reduced. We decided to put the promise to the test : we compared acoustic levels of the electric Extra aircraft powered with the Siemens electrical Motor and a standard Extra 330LE aircraft with internal combustion engine, using Simcenter noise and vibration engineering solutions.

During flight, the measured noise level from the Extra 330LE aircraft with the Siemens SP260D electrical motor is 14.5 dB(A) less than the one from the combustion engine aircraft.

The fly-over noise and in cabin measurements were performed with the LMS SCADAS Mobile, LMS SCADAS XS and LMS Test.Lab test and analysis software, part of the Simcenter portfolio from Siemens PLM Software.


Zum Firmenprofil >>


Video in folgender Kategorie:
Software

Im Gespräch

/xtredimg/2019/Additive%20Fertigung/Ausgabe260/19458/web/Thomas__Fehn.jpgAdditive Zukunft mit Metallen
Trumpf zählt zu den Maschinenpionieren im Bereich der Metall-Additiven Fertigung. Nach einem starken Einstieg im Jahr 2003 hat sich das Unternehmen aus dem Bereich zurückgezogen, um etwa zehn Jahre später ein umso fulminanteres Comeback zu feiern. Nach wie vor zählt der Maschinenbauer aus Ditzingen (D) zu den technologischen Vorreitern. Dr. Thomas Fehn, General Manager Trumpf Additive Manufacturing, schildert, wie Trumpf den Markt um die Additive Fertigung einschätzt. Das Interview führte: Georg Schöpf, x-technik
Interview lesen >>

Newsletter abonnieren